Ideeseminar „MADALHOOAEG TÕUSULAINELE ehk kuidas eristuda Harjumaa turismiturul madalhooajal?“

21.märtsil, toimus Harjumaa turismiettevõtjatele ja –asjalistele ideeseminar „MADALHOOAEG TÕUSULAINELE ehk kuidas eristuda Harjumaa turismiturul madalhooajal?“

Kuidas tootest/teenusest/suursündmusest sõnum luua? Milline sõnum on mõjus? Millega äratada tähelepanu ja huvi? Need on küsimused, millega puutub kokku enamik turismiteenuse pakkujaid. 
„Omandamata põhitõed maksavad valusalt kätte. Saan siin abiks olla …„  lubas koolitaja Märt Treier.

Märt Treieri ettekande märksõnad:

Turismiettevõtjad on valdavalt keskealised.

Kuidas jõuda noorteni.

Noored tahavad olla õnnelikud.

Väljendavad end visuaalselt (pildikeeles).

Tekita koht pildistamiseks.

Toit. Noori enam seapraega ei toida. Toit peab olema eriline.

Kõigile ei saa meeldida, keskendu oma sihtrühmale.

Ilus loodus ei ole eelis, loodus on kõikjal.

Inimesed otsivad inimtühjust, aga ka seal on tal vaja internetti, et jagada maailmale seda, et ta on tühjuses.

Turvaline hullus, mingi kiiks peab olema.

Noorte seas on populaarne militaarajalugu, 1930-1940-dad.

Ära räägi ajaloost, näita ajalugu.

Oluline on rääkida turisti keelt.

Viidad on olulised, aga veel olulisem on elektrooniline viit.

Samaaegselt peab olema tsiviliseeritud ja metsik, eriline.

Spetsiifika, nt saksa orelituristid, linnuvaatlejad, jalgrattaturistid (aga ei ole jalgrattaid).

Noored ei taha enam omada, vaid kogeda.

Kas punnitada täita terve hooaeg või keskenduda kõrghooajale ja taguda rauda siis ning ülejäänud ajal puhata.

Ole eksklusiivne, defitsiitne, kallis, selline, mida kõik ei saa.

Ole valmis vastu võtma uut traditsioonilist perekonda – “inimene ja koer”.

Harjumaa identiteeti ei ole mõtet luua, see on kunstlik. 

Kaaperda kohanimi, loo selle põhjal identiteet.

Küsi laste käest, mis neile meeldib.

Päeva lõpus valisid osalejad endi hulgast välja parima idee, milleks osutus Laitse Rallypargi turundusjuhi Meelis Raudlehe idee. Auhinnaks on turunduskampaania Tallinna Kaubanduskeskuste siseraadiotes oktoober-november-detsember.

Koolituspäeva korraldasid Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskus ja MTÜ Harjumaa Turismiühing, koolituspäeva läbiviimist toetas Euroopa Regionaalarengu Fond.
 

Kuupäev: 
Neljapäev, 21. Märts 2019